Het succes van online uitgever Vastgoedjournaal

Van 0 naar duizenden abonnees en uitgegroeid tot de nummer-1-uitgever van de vastgoedsector.

Vastgoedjournaal is sinds de oprichting in 2009 uitgegroeid tot hét medium van de vastgoedsector. Met 125.000 bezoekers per maand en 40.000 nieuwsbriefabonnees is Vastgoedjournaal niet weg te denken voor iedereen die in de vastgoedsector actief is. Behalve voor dagelijks nieuws en achtergronden, kunnen bezoekers van Vastgoedjournaal er terecht voor aanvullende diensten als het Beleggersregister, Bedrijvenregister, transactiedatabase en een vacaturebank, die naadloos binnen de website geïntegreerd zijn.

De uitdaging

Mede door de beperkingen van bestaande open-source oplossingen besloot Vastgoedjournaal.nl een nieuwe digitale weg in te slaan. Het toenmalige Wordpress-platform was niet stabiel genoeg om de toenemende bezoekersstroom te verwerken en werd naarmate de organisatie groeide te ingewikkeld qua beheer om de ambities waar te maken. De wens: een website waar verschillende soorten content gepubliceerd kunnen worden, waar bezoekers tot relaties geconverteerd worden, een abonnement kunnen afsluiten en vervolgens toegang kunnen krijgen tot exclusieve delen van de website. Anonieme en nieuwe bezoekers en zoekmachines als Google moeten zich tegelijk ook nog steeds welkom voelen.

De oplossing

In goede samenwerking met Vastgoedjournaal hebben we veel aandacht besteed aan het indelen en aanpassen van de website naar een geheel eigen look. De website is gebaseerd op WebConcern Cloud en biedt Vastgoedjournaal één geïntegreerde oplossing. Om de nummer 1-uitgever in de vastgoedsector te worden, is het opbouwen van een groot bereik onder de doelgroep belangrijk. Daarom is er voor gekozen om een gratis nieuwsbrief te introduceren, waarmee het dagelijkse nieuws uit de sector via E-mail marketing wordt verspreid. Daarnaast wordt op goed getimede momenten Push notificaties verzonden naar website bezoekers, waarmee Vastgoedjournaal.nl onder de aandacht van haar doelgroep blijft. Het zorgt er voor dat Vastgoedjournaal een directe connectie met haar achterban kan opbouwen en voor het verkeer verminderd afhankelijk is van (betaalde) externe kanalen als Facebook of Google.

Bezoekers kunnen een Profiel aanmaken en een gebruiker kan worden toegekend aan verschillende Groepen, waardoor gebruikers met één gebruikersaccount toegang kunnen krijgen tot verschillende exclusieve secties. Denk aan diensten zoals nieuwsartikelen of maatwerkproducten zoals Beleggersregister, Bedrijvenregister of de vacaturebank. Een gebruiker is vervolgens weer te koppelen aan een relatieprofiel, die automatisch gefactureerd kunnen worden.

Daarnaast wordt ook het advertentiemodel benut. Vastgoedjournaal.nl biedt organisaties de mogelijkheid om met een banner onder de aandacht van de vastgoedsector te komen. Daarvoor wordt Marketing zones gebruikt, waarmee bannercampagnes op verschillende posities binnen de website kunnen worden ingepland. De statistieken zijn als onderdeel van de uitgebreide rapportages van het platform inzichtelijk in Analytics.

Ga naar de website Vastgoedjournaal.nl

Het resultaat

Vastgoedjournaal wordt maandelijks 125.000 keer bezocht door professionals uit het vakgebied. Met tweecijferige percentages groeit Vastgoedjournaal ieder jaar stevig door in bezoekersaantallen, abonnees en jaaromzet. Met de continue doorontwikkeling van het achterliggende platform is Vastgoedjournaal er ook in de komende jaren van verzekerd dat het voorop blijft lopen qua technische mogelijkheden om zodoende haar positie als toonaangevend (online) medium nog verder kan uitbouwen.


Ben jij ons volgende succesverhaal?

Kom in contact met een migratiespecialist.

Rick Langedijk

Rick Langedijk

Neem contact op